Anya Németországban

Anya Németországban

Az első és második nőgyógyászati időpont

2021. július 15. - Anya Németországban

Még a terhesség tervezése előtt el akartam menni nőgyógyászhoz, de az nem olyan egyszerű itt Németországban. A legtöbb orvos túlterhelt (nem csak a nőgyógyászat területén) és hosszú időbe telik, mire kapsz egy-egy orvosnál időpontot (legutóbb a férjem várt egy 5 perces bőrgyógyászati vizsgálatra fél évet). Nem egy nőgyógyászt próbáltam felhívni, de mindenhonnan csak elutasító választ kaptam: "Jelenleg nem veszünk fel új pácienst.". Így telt el legalább egy év. Mivel rákszűrést akartam csináltatni és az a kijövetelünk óta nem történt meg (immáron 7-8. éve), kezdtem kétségbe esni.

Viszont van a nőgyógyászoknál egy "aduász", miszerint, ha terhes vagy, akkor kénytelenek fogadni téged. A hívástól számítva 10 nappal későbbre kaptam időpontot, ami a 6. terhességi hétre volt időzítve. Annál előbb nem vizsgálnak meg, mivel csak a 6. héttől érzékelhető a szívhang. 

Három műszakos rendben dolgoztam és a törvény szerint állapotosan nem éjszakázhatok, de a nőgyógyászati időpontom pont éjszakás hétre esett, ezért már a nőgyógyászati megállapítás előtt beszéltem a főnökömmel, hogy úgy néz ki terhes vagyok, de csak 25-én tudok menni a nőgyógyászhoz. Gratulált, és mondta, hogyha nem akarom, akkor nem kell bent a kolléganőkkel közölnöm és mindenképp meg kell várni mit mond a nőgyógyász. Gondolom sejtették, hogy előbb-utóbb bekövetkezik ez, hiszen a kollégák tekintetében én vagyok a legfiatalabb, relatíve frissen házasodva, a gyermekvállalás átlagéletkorának közepén. 

Másnap felmentünk a főnökömmel a HR-re, ahol mondták, hogy az anyasági törvények miatt a jelenlegi helyemen nem dolgozhatok, de tudnak irodai fénymásolói munkát adni és már másnap ott kell kezdenem. 

Ha nem tudtak volna másik munkakört adni, akkor az üzemorvostól (Betriebsarzt) vagy a munkahelytől foglalkoztatási tilalmat (Beschäftigungsverbot) kellett volna kapni. Ezt a Verbotot a háziorvos vagy a nőgyógyász is kiadhatja, ha úgy véli veszélyeztetett a terhesség, vagy jelen időszakban a korona miatt is kiadták, vagy ha erős tüneteid vannak (hányinger, derékfájdalom). 

Aztán január 25-én végre megtörtént az első nőgyógyászati vizsgálat. Vizeletmintát kellett adnom, vettek vért is, megmérték a vérnyomásom és a súlyom. Elvégezték a rákszűrést is, a mellemet is megvizsgálták és hüvelyi ultrahangon találkozhattam végre Vele. A korona időszak miatt a férjemet nem engedték be a vizsgálatra, ezért először egyedül nézhettem a kis embriónkat és láthattam, ahogy dobog már a kis szíve. 

Megkaptam a Mutterpasst (anyasági kiskönyv), a kért terhességi igazolást a munkahely számára (amiért 10€-t kellett fizetnem) és egy promo dobozt, amivel gratuláltak a terhességemhez. 

Ebben a dobozban rengeteg prospektus volt, kuponkódok, újságok, terhességi vitamin minták. A nőgyógyász felhívta a figyelmem a vitaminok fontosságára, valamint a folsav elengedhetetlenségére, de ezeket már tudtam, ahogy eldöntöttük, hogy megpróbálkozunk a gyereknemzéssel, utána néztem milyen vitaminok lehetnek fontosak és azóta tömöm magam a különböző vitaminokkal (csak egy-két esetben és pár hétig szedtem csak kifejezett terhesvitamint). 

 

Az első trimesztert egész jól viseltem, de a maszkviselés és az újdonsült ülőmunkám megterhelt és felerősítette a kellemetlen tüneteimet. 

Aztán jött az első kétségbeesés, amikor a nőgyógyásztól postán kaptam egy receptet, aminek utánanézve megtudtam, hogy pajzsmirigyalulműködés alakult ki és ez veszélyes lehet a gyermekünk fejlődésére, rosszabb esetben vetélést is okozhat. Ezt egy csütörtöki napon kaptuk meg, ki is váltottam a gyógyszertárban, keddre volt legközelebb időpontom a nőgyógyászhoz, ott megnyugtatott a doki, hogy ez sok kismamánál kialakul, hogy nem tud a pajzsmirigy elegendő hormont termelni és ennek kiküszöbéléséhez kell a gyógyszer. Meséltem neki, hogy az interneten milyen rémhírek keringenek, mondta, hogy az internet alapján mindenkit el lehetne temetni, ne aggódjak ezen. 

Gyermekünk már 8 hetes korba lépett és 6,5 cm "magas", valamint erősen dobog a szíve. Már megéri az, hogy katasztrófálisan néz ki a bőröm. Érted bármi megéri kis embriónk! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyanemetorszagban.blog.hu/api/trackback/id/tr8816627314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása